Remondis Bydgoszcz S.A. przywiązuje bardzo dużą wagę do przejrzystości działania i ceni podstawowe prawo każdego człowieka do zachowania prywatności. Gwarancja poufności i ochrony Państwa danych jest dla nas ważna, dlatego dokładamy starań, by przyjęte zasady przetwarzania danych odbywały się zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, jak również z poszanowaniem podstawowych praw i wolności oraz zapewniały ich poufność i należyte bezpieczeństwo.
Celem niniejszego dokumentu jest należyte poinformowanie osób odwiedzających naszą stronę internetową o kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, szczególnie wobec treści przepisów o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
Zwracamy uwagę, że jeśli na Stronie internetowej pojawią się linki do stron zewnętrznych, to strony te nie są objęte niniejszą Polityką Prywatności. Oznacza to, że poprzez link zamieszczony
na naszej Stronie internetowej nastąpi przekierowanie na zewnętrzną stronę internetową, za którą Remondis Bydgoszcz S.A. nie ponosi żadnej odpowiedzialności, w szczególności nie odpowiada za zasady gromadzenia i przetwarzania informacji dotyczących użytkowników korzystających z tych zewnętrznych stron internetowych.
Użytkownik, który wchodzi na stronę internetową i korzysta z niej zgadza się na warunki określone w niniejszej Polityce Prywatności.
Adres strony internetowej: https://remondis.bydgoszcz.pl/
Dane podmiotu prowadzącego stronę internetową:
REMONDIS Bydgoszcz S.A. z siedzibą w Bydgoszczy przy ul. Inwalidów 45,
85-749, NIP: 5540312757, REGON: 090484404
Spis treści
I. Definicje……………………………………………………………………………………………
II. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych…………………
III. Zakres danych osobowych………………………………………………………………
IV. Polityka Plików Cookie…………………………………………………………….………
V. Cele, w jakich wykorzystywane są Własne Cookie…………………………….
VI. Cele, w jakich wykorzystywane są Zewnętrzne Cookie…………………….
VII. Podstawy prawne i czas przetwarzania danych osobowych
w związku ze stosowaniem Cookie ………………………………………………………
VIII. Odbiorcy danych…………………………………………………………………………..
IX. Zarządzanie plikami cookie i prawa Użytkownika……………………………
X. Informacje końcowe…………………………………………………………………….…..
I. Definicje
Administrator – oznacza REMONDIS Bydgoszcz S.A. z siedzibą w Bydgoszczy przy ul. Inwalidów 45, 85-749, NIP: 5540312757, REGON: 090484404, która świadczy usługi drogą elektroniczną, przetwarza dane osobowe przekazane przez Użytkownika oraz przechowuje i uzyskuje dostęp do informacji w urządzeniach Użytkownika.
Serwis, serwis internetowy – oznacza stronę internetową, pod którą Administrator prowadzi serwis internetowy, działający w domenie domenio.pl
Użytkownik – oznacza osobę lub podmiot, na rzecz którego zgodnie z przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa
o świadczenie usług drogą elektroniczną.
Urządzenie – oznacza elektroniczne urządzenie za pośrednictwem, którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Serwisu.
Cookie – oznacza dane informatyczne, w szczególności niewielkie pliki tekstowe, zapisywane
i przechowywane na urządzeniach, za pośrednictwem których Użytkownik korzysta ze stron internetowych Serwisu.
Cookie Administratora – oznacza Cookies zamieszczane przez Administratora, związane
ze świadczeniem usług drogą elektroniczną przez Administratora za pośrednictwem Serwisu.
Cookie Zewnętrzne – oznacza Cookies zamieszczane przez partnerów Administratora,
za pośrednictwem strony internetowej Serwisu.
II. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest REMONDIS Bydgoszcz S.A. z siedzibą
w Bydgoszczy przy ul. Inwalidów 45, 85-749, NIP: 5540312757, REGON: 090484404. Kontakt
z Administratorem możliwy jest za pośrednictwem danych korespondencyjnych Administratora oraz pod numerem telefonu: +48 52 342 74 40 lub adresu e-mail: bydgoszcz@remondis.pl.
Inspektor Ochrony Danych
W celu zagwarantowania najwyższych standardów w zakresie ochrony Pani/Pana danych osobowych w Remondis Bydgoszcz S.A. wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych – Katarzyna Kawczyńska, z którym kontakt możliwy jest za pośrednictwem adresu e-mail:
iod-bydgoszcz@remondis.pl.
Prawa podmiotu danych
Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych:
- prawo żądania dostępu do treści swoich danych osobowych,
- prawo żądania sprostowania swoich danych osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że dane
są nieprawidłowe lub niekompletne - prawo żądania usunięcia swoich danych osobowych, gdy:
- Pani/Pana dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane,
- wycofa Pani/Pan zgodę na przetwarzanie danych a Administrator nie posiada innej podstawy prawnej przetwarzania,
- zgłosi Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych i po stronie Administratora nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania,
- zgłosi Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego,
- Pani/Pana dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
- Pani/Pana dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego,
- Pani/Pana dane osobowe zostały zebrane w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego oferowanych dziecku.
Prawo do usunięcia danych nie dotyczy danych przetwarzanych w oparciu o obowiązujące przepisy prawa lub danych przetwarzanych w celu ustalenia, obrony, dochodzenia ewentualnych roszczeń.
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych, gdy:
- uzna Pani/Pan, że dane osobowe są nieprawidłowe,
- Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, ale nie chce Pani/Pan, aby zostały one usunięte przez Administratora,
- Administrator nie potrzebuje już Pani/Pana danych osobowych, ale są one potrzebne Pani/Panu do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- wniesie Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych.
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora a sprzeciw jest uzasadniony przez Pani/Pana szczególną sytuację, - prawo wycofania zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych, przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem,
- prawo do przenoszenia swoich danych osobowych, gdy dane są przetwarzane
na podstawie zgody lub na podstawie umowy, - prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan,
iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie https://uodo.gov.pl/pl/83/155 .
Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw prosimy o kontakt z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych. Dane kontaktowe zostały wskazane powyżej.
Przekazywanie danych do państwa trzeciego
Pani/Pana dane osobowe co do zasady nie będą przekazywane do państwa trzeciego
ani organizacji międzynarodowej, jednakże w niektórych sytuacjach może dojść do przekazania danych osobowych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Nastąpi
to wyłącznie, gdy spełnione zostaną warunki określone w Rozdziale V RODO. W przypadku przekazania danych osobowych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego Administrator zadba o wszelkie formalności związane z prawidłowym zabezpieczeniem danych osobowych, w tym m.in. stosowania standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję (UE).
Profilowanie
Pani/Pana dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
Zakres, cel oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH KONTRAHENTÓW (UMOWY WSPÓŁPRACY)
CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH I PODSTAWA PRAWNA:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- opracowania oferty, nawiązania współpracy, zawarcia i realizacji umowy, na podstawie której opiera się współpraca – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – w przypadku Kontrahenta będącego osobą fizyczną, prowadzącą działalność gospodarczą
lub w przypadku wspólnika spółki cywilnej, będących stroną umowy, - kontaktu w sprawie wykonania umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 f) RODO – w przypadku danych osobowych osób, których dane są przetwarzane na potrzeby podpisania i realizacji umowy o współpracę, w tym m.in.: osób uprawnionych do reprezentacji Kontrahenta, pracowników/współpracowników Kontrahenta,
- realizacji ciążących na Administratorze obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego i rachunkowego – na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO
- realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora w związku z prowadzeniem wewnętrznych czynności związanych z działalnością Administratora, w tym audytów, budowania pozytywnego wizerunku Administratora – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,
- zrealizowania przysługującego Państwu uprawnienia do rozpatrzenia reklamacji –
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO i c) RODO – Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, - przesyłania informacji marketingowych o aktualnej ofercie Administratora, w ramach prowadzenia marketingu bezpośredniego – dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, w postaci prowadzenia działań z zakresu marketingu bezpośredniego usług własnych – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, przy czym zgodnie z przepisami Ustawy
o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawy Prawo telekomunikacyjne, Administrator potrzebuje dodatkowych zgód na wykorzystanie podanych kanałów komunikacji. W przypadku wyrażenia stosowanej zgody przez Panią/Pana, Administrator będzie mógł wysyłać informację marketingowe i handlowe za pomocą telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (telefon, e-mail). W tym przypadku Pani/Pana dane będą przetwarzane do czasu zgłoszenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania
lub do czasu wycofania zgód na otrzymywanie informacji o produktach i usługach drogą elektroniczną, - ustalenia, dochodzenia oraz zabezpieczenia ewentualnych roszczeń oraz obrony przed tymi roszczeniami – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
OBOWIĄZEK PODANIA DANYCH:
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do opracowania oferty, realizacji umowy. Brak podania danych wiąże się z niemożliwości podpisania i realizacji umowy.
ŹRÓDŁO DANYCH
Jeśli Administrator danych nie pozyskał danych bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą,
to dane osobowe w zakresie: m.in.: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, stanowisko/funkcja, miejsce zatrudnienia mogły zostać pozyskane przez Administratora danych z umowy, na podstawie której Administrator danych przetwarza dane lub udostępnione przez Kontrahenta.
OKRES PRZECHOWYWANIA:
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, tj.:
- dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy,
- dane osobowe zawarte w umowie będę przetwarzane przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa, m.in. przepisów podatkowych oraz sprawozdawczości finansowej – 5 lat – licząc od początku roku następującego po roku obrotowym: art. 86 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, art. 74 ust. 2 Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,
- dane osobowe mogą być przetwarzane dla zabezpieczenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami prze okres wymagany obowiązującymi przepisami prawa,
- dane osobowe przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody będą przetwarzane
do momentu odwołania zgody, - dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia
oraz zabezpieczenia ewentualnych roszczeń oraz obrony przed tymi roszczeniami.
ODBIORCY DANYCH:
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
- podmioty zewnętrzne dostarczające i wspierające systemy teleinformatyczne Administratora oraz inne podmioty współpracujące z Administratorem, na mocy stosownych umów, umów powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz przy zapewnieniu stosowania przez ww. podmioty adekwatnych środków technicznych
i organizacyjnych zapewniających ochronę danych, - banki – w celu realizacji rozliczeń finansowych;
- firmy audytorskie;
- podmioty z Grupy Remondis;
- podmioty, którym Administrator ma obowiązek przekazywać dane na gruncie obowiązujących przepisów prawa.
POINFORMOWANIE PODMOTU DANYCH
Kontrahent, zobowiązuje się do przekazania informacji, o których mowa powyżej, wszystkim osobom, których dane zostały lub zostaną przekazane Administratorowi w związku z zawarciem i wykonaniem umowy o współpracę.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU Z PROWADZENIEM DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH
CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH I PODSTAWA PRAWNA:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- przesyłania informacji handlowych o aktualnej ofercie, o produktach i usługach
oraz promocjach – na podstawie realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), którym jest marketing własnych produktów
i usług. Przy czym zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy Prawo telekomunikacyjne potrzebujemy dodatkowej zgody
na wykorzystanie podanych kanałów komunikacji, - ustalenia, dochodzenia oraz zabezpieczenia ewentualnych roszczeń oraz obrony przed tymi roszczeniami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
OBOWIĄZEK PODANIA DANYCH:
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne
do otrzymywania informacji marketingowych, w tym w formie Newsletter.
OKRES PRZECHOWYWANIA:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do momentu ustania celu, dla którego zostały zgromadzone lub do momentu odwołania zgody.
ODBIORCY DANYCH:
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
- podmioty zewnętrzne dostarczające i wspierające systemy teleinformatyczne Administratora oraz inne podmioty współpracujące z Administratorem, na mocy stosownych umów, umów powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz przy zapewnieniu stosowania przez ww. podmioty adekwatnych środków technicznych
i organizacyjnych zapewniających ochronę danych, - podmioty z grupy Remondis,
- podmioty, którym Administrator ma obowiązek przekazywać dane na gruncie obowiązujących przepisów prawa.
Wyrażona zgoda może być w każdym momencie odwołana poprzez kontakt za pośrednictwem danych teleadresowych Administratora lub Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU Z REALIZACJĄ USŁUGI
CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- przyjęcia zamówienia i realizacji zamówionej usługi oferowanej w serwisie – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – realizacja umowy,
- kontaktu w sprawie wykonania umowy, odpowiedzi na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularza zamówienia – na podstawie art. 6 ust. 1 f) RODO – w przypadku danych osobowych osób, których dane są przetwarzane na potrzeby podpisania i realizacji umowy,
- wywiązania się z obowiązków prawnych w tym prowadzenia ewidencji i dokumentacji księgowo-rachunkowej – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, w związku
z brzmieniem przepisów m.in ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy
z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa, - ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami, mogącymi mieć związek z prowadzoną przez Administratora działalnością – na podstawie art. 6 ust 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora.
OBOWIĄZEK PODANIA DANYCH:
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych danych uniemożliwia złożenie i realizację zamówienia oraz zawarcie umowy.
OKRES PRZECHOWYWANIA:
Dane osobowe będą przetwarzane do momentu ustania celu, dla którego zostały zgromadzone, a następnie przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa tj. 5 lat – licząc od roku następnego, po roku wygaśnięcia umowy na podstawie art. 74 ust. 2 pkt. 4 Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości
ODBIORCY DANYCH:
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
- podmioty zewnętrzne dostarczające i wspierające systemy teleinformatyczne Administratora oraz inne podmioty współpracujące z Administratorem, na mocy stosownych umów, umów powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz przy zapewnieniu stosowania przez ww. podmioty adekwatnych środków technicznych
i organizacyjnych zapewniających ochronę danych, - podmioty z grupy Remondis,
- podmioty, którym Administrator ma obowiązek przekazywać dane na gruncie obowiązujących przepisów prawa.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU Z PROCESEM REKLAMACJI
CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO – realizacja umowy oraz obwiązek prawny spoczywający na Administratorze danych w związku z Ustawą Kodeks cywilny oraz Ustawą o prawach konsumenta,
- ustalenia, dochodzenia oraz zabezpieczenia ewentualnych roszczeń oraz obrony przed tymi roszczeniami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
OBOWIĄZEK PODANIA DANYCH:
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi na złożoną reklamację. Brak danych umożliwiających zidentyfikowanie osoby składającej reklamację uniemożliwia przyjęcie i rozpatrzenie reklamacji. Brak danych kontaktowych osoby składającej reklamację uniemożliwia odesłanie odpowiedzi na wskazany adres zamieszkania lub adres e-mail.
OKRES PRZECHOWYWANIA:
Dane osobowe będą przetwarzane do momentu ustania celu, dla którego zostały zgromadzone, a następnie przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa tj. 1 roku – licząc
od rozliczenia reklamacji
ODBIORCY DANYCH:
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
- podmioty zewnętrzne dostarczające i wspierające systemy teleinformatyczne Administratora oraz inne podmioty współpracujące z Administratorem, na mocy stosownych umów, umów powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz przy zapewnieniu stosowania przez ww. podmioty adekwatnych środków technicznych
i organizacyjnych zapewniających ochronę danych, - podmioty z grupy Remondis,
- podmioty, którym Administrator ma obowiązek przekazywać dane na gruncie obowiązujących przepisów prawa.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO CELÓW KONTAKTOWYCH
CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH I PODSTAWA PRAWNA:
Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w celu:
- prowadzenia korespondencji telefonicznej i elektronicznej, w szczególności w zakresie odpowiedzi na pytania skierowane za pośrednictwem wiadomości mailowej, Facebook Messenger oraz innych dostępnych źródeł kontaktowych – na podstawie realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,
- nawiązania współpracy i jej realizacji – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO
- ustalenia, dochodzenia oraz zabezpieczenia ewentualnych roszczeń oraz obrony przed tymi roszczeniami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
OBOWIĄZEK PODANIA DANYCH:
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wykonania powyższych celów.
OKRES PRZECHOWYWANIA:
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi
na zadane pytanie. Dane osobowe mogą być również w adekwatnym zakresie, pozostawione i przetwarzane przez Administratora dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń do momentu ich przedawnienia, przez okres wymagany przepisami prawa.
ODBIORCY DANYCH:
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
- podmioty dostarczające i wspierające systemy teleinformatyczne Administratora
oraz inne podmioty współpracujące z Administratorem, na mocy stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz przy zapewnieniu stosowania przez ww. podmioty adekwatnych środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych, - podmioty z grupy Remondis,
- podmioty, którym Administrator ma obowiązek przekazywać dane na gruncie obowiązujących przepisów prawa.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO CELÓW KONTAKTOWYCH (FORMULARZ KONTAKTOWY)
CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH I PODSTAWA PRAWNA:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- udzielenia odpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego, a zatem w celu realizacji naszego prawnie uzasadnionego interesu
w postaci komunikacji z użytkownikami serwisu, a także w celu zabezpieczenia ewentualnych roszczeń związanych z udzieleniem odpowiedzi na pytanie –
czyli na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, - ustalenia, dochodzenia oraz zabezpieczenia ewentualnych roszczeń oraz obrony przed tymi roszczeniami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
OBOWIĄZEK PODANIA DANYCH:
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne
dla otrzymywania odpowiedzi na zadane za pośrednictwem formularza kontaktowego pytanie.
OKRES PRZECHOWYWANIA:
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na zadane za pośrednictwem formularza kontaktowego pytanie. Dane osobowe mogą być również w adekwatnym zakresie, pozostawione i przetwarzane przez Administratora dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń do momentu ich przedawnienia, przez okres wymagany przepisami prawa.
ODBIORCY DANYCH:
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
- podmioty zewnętrzne dostarczające i wspierające systemy teleinformatyczne Administratora oraz inne podmioty współpracujące z Administratorem, na mocy stosownych umów, umów powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz przy zapewnieniu stosowania przez ww. podmioty adekwatnych środków technicznych
i organizacyjnych zapewniających ochronę danych, - podmioty z grupy Remondis,
- podmioty, którym Administrator ma obowiązek przekazywać dane na gruncie obowiązujących przepisów prawa..
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU Z NAGRYWANIEM ROZMÓW – INFOLINIA
CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH I PODSTAWA PRAWNA:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- zapewnienia odpowiedniej jakości obsługi i świadczonych usług – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
- ustalenia, dochodzenia oraz zabezpieczenia ewentualnych roszczeń oraz obrony przed tymi roszczeniami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
OBOWIĄZEK PODANIA DANYCH:
Zgoda na nagrywanie jest dobrowolna, ale niezbędna do załatwienia sprawy drogą telefoniczną. W przypadku braku zgody, prosimy o kontakt osobisty, pisemny lub poprzez
e-mail.
OKRES PRZECHOWYWANIA:
Dane osobowe mogą być w adekwatnym zakresie, pozostawione i przetwarzane
przez Administratora dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń do momentu ich przedawnienia, przez okres wymagany przepisami prawa.
ODBIORCY DANYCH:
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
- podmioty zewnętrzne dostarczające i wspierające systemy teleinformatyczne Administratora oraz inne podmioty współpracujące z Administratorem, na mocy stosownych umów, umów powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz przy zapewnieniu stosowania przez ww. podmioty adekwatnych środków technicznych
i organizacyjnych zapewniających ochronę danych, - podmioty z grupy Remondis,
- podmioty, którym Administrator ma obowiązek przekazywać dane na gruncie obowiązujących przepisów prawa.
III. Zakres danych osobowych
Administrator, za pośrednictwem Serwisu oraz innych form komunikacji zbiera i przetwarza m.in. poniżej wyszczególnione dane osobowe Użytkowników przekazywane podczas wykorzystywania funkcjonalności Serwisu:
- Imię i Nazwisko
- Adres
- Adres Poczty Elektronicznej (adres e-mail)
- Numer Telefonu
- Data i godzina wykonywanej akcji
- Adres IP
- Typ i wersja przeglądarki
- System operacyjny
IV. Polityka Plików Cookie
Niniejsza Polityka cookie określa zasady przechowywania i dostępu do informacji na urządzeniach Użytkownika korzystającego z Serwisu przez Administratora (Remondis Bydgoszcz S.A.). Niniejszy Serwis korzysta z różnych rodzajów plików cookie, zarówno plików cookie własnych Administratora jak i plików cookie podmiotów współpracujących z Administratorem. Administrator będzie przechowywać pliki cookie na urządzeniu Użytkownika, jeśli jest to niezbędne do funkcjonowania Serwisu. Do wszystkich innych rodzajów plików cookie Administrator potrzebuje zezwolenia Użytkownika. W dowolnej chwili Użytkownik może wycofać swoją zgodę. Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych pozyskanych w związku z korzystaniem z plików cookie, ujęte zostały w Polityce Plików Cookie.
W momencie odwiedzenia przez Użytkownika Serwisu, gromadzone są pliki cookie (tzw. „ciasteczka”) czyli małe pliki tekstowe, zawierające niewielkie ilości informacji, które pobierane są podczas odwiedzania Serwisu i przechowywane na Urządzeniu Użytkownika. Pliki cookie są powszechnie stosowane w celu usprawnienia działania witryn internetowych, a także dostarczenia informacji ich właścicielom.
- W ramach Serwisu wykorzystywane są poniższe rodzaje plików cookie:
- Cookie sesyjne: tymczasowe informacje przechowywane na Urządzeniu, z którego korzysta Użytkownik, są przechowywane na Urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci Urządzenia. Mechanizm cookie sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia Użytkownika.
- Cookie trwałe: są przechowywane na Urządzeniu Użytkownika i pozostają tam
do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie Urządzenia nie powoduje ich usunięcia z Urządzenia Użytkownika. Mechanizm cookie trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych
ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia Użytkownika. - Niezbędne cookie: niezbędne pliki cookies, których wykorzystanie jest niezbędne do umożliwienia realizacji podstawowych funkcji, takich jak sprawne poruszanie się po witrynie internetowej, czy dostęp do zabezpieczonych obszarów witryny internetowej. Bez tych plików cookie Serwis może nie działać prawidłowo.
- Funkcjonalne cookie: ten rodzaj cookies pomaga Administratorowi poprawiać efektywność prowadzonych działań Użytkownika oraz dostosowywać
je do potrzeb i preferencji Użytkownika np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych w Serwisie. - Reklamowe cookie: te pliki cookies pozwalają na odpowiednie dostosowanie treści reklamowych do zainteresowań Użytkownika, nie tylko w naszym Serwisie, ale także poza nim. Reklamowe pliki cookie mogą być instalowane
za pośrednictwem Serwisu, również przez podmioty współpracujące
z Administratorem. Na podstawie informacji z tych plików cookie oraz aktywności w innych witrynach internetowych, budowany jest profil zainteresowań Użytkownika. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i angażujące dla poszczególnych Użytkowników. - Analityczne cookie: analityczne pliki cookie umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt oraz źródeł ruchu występujących w naszym Serwisie. Pomagają ustalić Administratorowi, jak Użytkownik porusza się po Serwisie. Dzięki tym danym Administrator może analizować statystyki oraz raporty dotyczące funkcjonowania Serwisu oraz poprawiać jej wydajność.
W ramach Serwisu wykorzystywane są także pliki cookie podmiotów współpracujących (osobnych dostawców usług), co oznacza, że na Urządzeniu Użytkownika odwiedzjącego Serwis, zapisują się również pliki cookie pochodzące od podmiotów współpracujących. Ich wykaz wraz z informacjami dot. przetwarzania plików cookie znajduje się poniżej.
- Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookie do swojego Urządzenia. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze Serwisu będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików cookie.
V. Cele, w jakich wykorzystywane są Własne Cookie
- Administrator wykorzystuje Cookie Własne w następujących celach:
- Konfiguracji serwisu:
- dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika
oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych Serwisu,
- dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika
- rozpoznania urządzenia Użytkownika Serwisu oraz jego lokalizację
i odpowiednio wyświetlenia strony internetowej, dostosowanej do jego indywidualnych potrzeb, - zapamiętania ustawień wybranych przez Użytkownika i personalizacji interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu,
z którego pochodzi Użytkownik, - zapamiętania historii odwiedzonych stron w serwisie w celu rekomendacji treści,
- rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.,
- poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Serwisu, umożliwiając w szczególności weryfikację autentyczności sesji przeglądarki,
- optymalizacji i zwiększenia wydajności usług świadczonych przez Administratora:
- realizacji procesów niezbędnych dla pełnej funkcjonalności stron internetowych,
- dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych Serwisu. W szczególności pliki te pozwalają rozpoznać podstawowe parametry Urządzenia Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
- zapamiętania lokalizacji Użytkownika,
- poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Serwisu, umożliwiając w szczególności dostosowanie dostarczanych informacji do Użytkownika z uwzględnieniem jego lokalizacji,
- analiz i badań oraz audytu oglądalności,
- tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych Serwisu, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
- zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności serwisu.
VI. Cele, w jakich wykorzystywane są Zewnętrzne Cookie
- Administrator usługi wykorzystuje Cookie Zewnętrzne w następujących celach zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych:
- Google Analytics [administrator cookies: Google LLC z siedzibą w USA],
- Google Ads [administrator cookies: Google LLC z siedzibą w USA],
- doubleclick.net [administrator cookies: Google LLC z siedzibą w USA],
- Google Marketing Platform
oraz
rozpoznawania lokalizacji Użytkownika:
- google.com – [administrator cookies: Google LLC z siedzibą w USA],
- Aby dowiedzieć się więcej o polityce prywatności tych administratorów, skorzystaj
z następujących linków:
VII. Podstawy prawne i czas przetwarzania danych osobowych
w związku ze stosowaniem Cookies
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych, pozyskanych w związku ze stosowaniem niezbędnych plików cookie jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, co oznacza, że przetwarzamy Pani/Pana dane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, którym jest umożliwienie niezakłóconego korzystania z naszego Serwisu. W tym przypadku dane przetwarzane są do czasu wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania. Dane mogą być również przetwarzane w związku z okresem ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (do czasu ich przedawnienia).
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych pozyskanych w związku ze stosowanie funkcjonalnych, analitycznych i marketingowych (i innych niż niezbędne) plików cookies jest art. 6 ust. 1 a RODO tj. zgoda na instalację i wykorzystanie plików cookies, zgodnie z ich zastosowaniem przekazanym za pośrednictwem platformy do zarządzania zgodami cookies, wyrażona osobno dla każdej z wymienionych grup plików cookies. W tym przypadku dane przetwarzane są na czas wyrażonej zgody. Dane mogą być również przetwarzane w związku
z okresem ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (do czasu ich przedawnienia).
VIII. Odbiorcy danych
- W związku z wykorzystaniem plików cookies, dane osobowe mogą być przekazywane przez Administratora podmiotom współpracującym – podmiotom wskazanym w punkcie VI
oraz podmiotom świadczącym usługi na rzecz i zlecenie Administratora w związku
z realizacją usług, m.in. korzystania z narzędzi umożliwiających zarządzanie zgodami cookie. W związku z przekazywaniem danych, co do zasady nie dochodzi do transferu danych
do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej (poza Europejski Obszar Gospodarczy), jednakże w niektórych sytuacjach, ze względu na charakter współpracy może jednak dojść
do przekazania danych osobowych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Niemniej w tym przypadku przekazanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy może nastąpić wyłącznie gdy spełnione zostaną warunki określone w Rozdziale V RODO,
tj. m.in. (i) współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach,
w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej; (ii) stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską; (iii) stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy; (iv) inne zabezpieczenia spełniające odpowiedni stopień ochrony w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne.
IX. Zarządzanie plikami cookies i prawa Użytkownika
- W wielu przypadkach przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w Urządzeniu Użytkownika. Użytkownik może dokonać w każdym czasie samodzielnej zmiany ustawień dotyczących plików cookies określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki Cookies do Urządzenia Użytkownika. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach wykorzystywanej przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w Urządzeniu Użytkownika.
- Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne
są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej) z której korzysta Użytkownik. Poniżej zamieszczamy wskazówki dotyczące sposób zarzadzania plikami cookies w popularnych przeglądarkach internetowych:
- Google Chrome
Menu > Ustawienia > Prywatność i bezpieczeństwo > Pliki cookie i inne dane witryn
- Mozilla Firefox
Menu > Opcje > Prywatność > Historia
- Microsoft Edge
Menu > Ustawienia > Pliki cookie i uprawnienia witryny > Zarządzaj plikami cookie
i danymi oraz usuwaj je
- Opera
Menu > Preferencje > Zaawansowane > Ciasteczka
- Safari
Menu > Preferencje > Prywatność > Pliki cookies
- Użytkownik może także usunąć pliki cookie, które znajdują się już na jego Urządzeniu, wykorzystując z dostępnych narzędzi Urządzenia Użytkownika, za pomocą którego korzysta z Serwisu.
- Użytkownik musi pamiętać, że ograniczenie zapisu plików cookie i/lub ich usuniecie
z Urządzenia Użytkownika może spowodować nieprawidłowe działania niektórych z funkcji Serwisu, a także może powodować utratę niektórych zapisanych informacje
(np. preferencje witryny internetowej). - Obok plików cookie Serwis może również gromadzić dane zwyczajowo zbierane przez administratorów systemów internetowych w ramach tzw. logów lub plików dziennika. Informacje zawarte w logach mogą obejmować m.in. Państwa adres IP, rodzaj platformy
i przeglądarki internetowej, dostawcę Internetu oraz adres strony, z której weszliście Państwo do Serwisu. Dane te będą archiwizowane i wykorzystywane celu analizy statystycznej i oceny globalnego ruchu Użytkowników Serwisu. Dane te nie będą łączone
z przekazanymi przez Użytkowników danymi osobowymi. - W zakresie danych osobowych, w związku z wykorzystaniem plików cookies, Użytkownikowi przysługują wszelkie prawa wskazane w treści punkcie II Polityki Prywatności. W celu skorzystania z przysługujących praw, prosimy o kontakt
za pośrednictwem adresu email: iod-bydgoszcz@remondis.pl z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych bądź bezpośredni kontakt z Administratorem. - Więcej informacji o plikach cookies można znaleźć na stronie https://www.aboutcookies.org.
X. INFORMACJE KOŃCOWE
Administrator Serwisu zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności oraz Polityce Plików Cookie poprzez umieszczenie nowej Polityki Prywatności i Polityki Plików Cookie w Serwisie. Zawsze aktualna treść Polityki Prywatności znajduje się na stronie https://remondis.bydgoszcz.pl/polityka-prywatnosci/
W przypadku pytań bądź wątpliwości dotyczących Polityki Prywatności lub Polityki Plików Cookie, prosimy o kontakt z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail:
iod-bydgoszcz@remondis.pl, bądź bezpośrednio z Administratorem.